PAZARTESI 11 EYLÜL 2017
Fabric/ate-Fabrikasyon @ Schneidertempel
Sanat Merkezi !!!
Fabric/ate-Fabrikasyon @ Schneidertempel Art Center !!!

110917 Fabric_ate - Fabrikasyon@Schneidertempel Sanat Merkezi

Saat / Time : 18:00-20:00
Yer / Place : Schneidertempel Sanat Merkezi
Adres / Address : Bankalar Cd. Felek Sokak, No: 1, Karaköy/Beyoglu, 34430 Istanbul
Tel / Phone : (212) 249 01 50

Harita / Where is it?

(Scroll down for English)

“Fabrikasyon”[1] mekâna özgü kumaş bazlı yerleştirmeler yapan üç görsel sanatçı Gili Avissar (İsrail), Stephanie Müller (Almanya) ve Lisa Simpson (Brezilya)’nın katılımıyla, Tuçe Erel’in küratörlüğünde, İstanbul’un tarihi mahallesi Galata’da yer alan Schneidertempel Sanat Merkezi’nde açılacaktır. Stephanie Müller ve Lisa Simpson’ın kıyafet dikerek müzik yaptıkları ‘Amfilenmiş Dikiş Makinaları Duosu’nun canlı müzik performansının da olacağı açılış 11 Eylül’de gerçekleşecek. Sergi 7 Ekim 2017’ye kadar açık kalacak. Açılışta Stephanie Müller ve Lisa Simpson’ın dikiş makineleri ile gerçekleştirecekleri performansa; İstanbul’dan Defne Sandalcı metin okuması, Şevket Akıncı elektrik gitar ile dahil olacak.

Sanatçıları bir araya getiren bağlantı, her sanatçının kumaşı medya olarak kullanması ve mekâna özgü gerçekleştirecekleri enstalasyonlar ile hem kendi aralarında hem de Osmanlı döneminde Aşkenazi terziler birliği tarafından Sinagog olarak inşa edilmiş mekanın geçmişi ile diyalog kuruyor.

Her sanatçı, kumaş ile kurduğu sanatsal pratiği ile giyim endüstrisinin kısmen kimliklerimizi yapılandırdığını da vurguluyor. Gündelik hayatımızın bir parçası olan tekstil endüstrisi, dünyadaki en büyük endüstrilerden biri olarak sosyo-ekonomik bir fenomen. Fabrikasyon sergisinde, sanatçılar kendi aralarında paralellik kurarken, mekanı da enstalasyonları ile dönüştürecekler.

Kumaş, Avissar’ın işlerinin ana malzemesidir. Sanatçı, kumaşı boya ile birleştirerek sergi mekânlarında büyük ebatlı yerleştirmeler gerçekleştiriyor. İnşa etmek, içinde yaşamak ve dönüştürmek için yerler olarak algıladığı sabitlenmemiş ortamlar yaratma pratiğinin merkezinde göçebeliğin varoluşsal durumu yer alıyor. Avissar, ‘Beeri Ağacı’ (2014) videosunu aynı videodan yola çıkarak gerçekleştirdiği çadır işi ile beraber Scheidertempel Sanat Merkezi’ne uyarlayarak sergileyecek. Sanatçının video işlerini içeriğini stüdyosunda veya doğada yarattığı yerleştirmeler ile yaptığı performanslar oluşturur. Avissa’ın enstalasyonu, ‘Beeri Ağacı’ (2014) videosu ve eşlik edecek diğer çeşitli fotoğraflar ile beraber mekanı orijinal bağlamında çıkartıp başka bir varlığa dönüştürecek.

Lisa Simpson sanatsal pratiğinde, ikinci el kıyafetler ve kumaş artıklarından heykelsi kıyafetler üreterek batılı tüketim alışkanlıklarını sorguluyor. Simpson dikiş makinesini solo ve grup performanslarında müzikal enstrüman olarak kullanarak, müzik kompozisyon öğretisinde sıkça kullanılan özgür doğaçlama ve belirsiz konseptlere dayanan yumuşak heykellerini yaratıyor. Sergi için Simpson, Stephanie Müller ile birlikte, geçmişteki performansları sırasında ürettikleri kıyafetlerin yanı sıra, Istanbul’da buldukları malzemeler ve özellikle ikinci el dükkanlar, hızla soylulaştırılan Bomonti ve Dolapdere’deki tekstil atölyelerden bulacakları kumaş artıklarıyla bir yerleştirme sunacak.

Stephanie Müller, kumaş, tekstil ürünleri ve sesi bir araya getiren yerleştirmeler ve işler üretiyor. Müller, yanı sıra Klaus Erich Dietl işbirliğinde video işleri de üretiyor. 2014 yılından beri de Stephanie Müller ve Lisa Simpson’ın Mikrofonlanmış Dikiş Makinesi ikilisi var. Bu ikili, hazırlanmış, çeşitli objelerle ve amfiyle ses kaynağına ve enstrümana dönüştürülmüş dikiş makinelerini çalıyorlar. Stephanie ve Lisa, sergi açılışı süresince dikiş makineleri ile ses performansları gerçekleştirecekler.

Bu sergi, 40. Yılını kutlayan Mazars Denge’nin ana sponsorluğunda gerçekleştiriliyor. Mazars Denge’nin ana sponsorluğunun yanı sıra İsrail Büyükelçiliği İstanbul, Compagnia di San Paolo destekli European Cultural Foundation’ın STEP seyahat fonu ve Alberto Cimetta seyahat fonu ‘Fabrikasyon’ sergini desteklediler.

Schneidertempel Sanat Merkezi ziyaret saatleri 11:00-18:00 arasıdır ve mekân Pazartesi-Salı günleri kapalıdır.

Gili Avissar

1980 Hayfa doğumlu Gili Avissar, farklı disiplinlerde işler üreten bir sanatçı, Tel Aviv’de yaşıyor. Gili Avissar’ın farklı teknikleri kullanarak ürettiği işleri, sürekli değişen alanlar yaratıyor. Avissar, işlerinin fiziksel olarak bir parçası oluyor: video işlerinde boyanın içinde yuvarlanıyor, kendi kumaş heykellerini giyiyor ve kendi yarattığı maskeleri takıyor. Her yeni iş, bir önceki iş ile bağlantılı ve bir önceki işten malzemeleri de yeniden kullanarak, renkleri yeniden keşfediyor, nesneleri yeniden şekillendirip, başlangıç ve bitiş döngüsüne vurgu yapıyor. Bu döngü de Avissar, mütemadiyen kendini belgeleyerek, kendi atölyesinde çektiği videolar ile sadece kendi estetik manifestosunu öne sürmüyor, yanı sıra geçiciliği de kayıt altına almış oluyor. Sanatçının video işleri, onun mahrem dünyasına geçişi sağlayan kapı görevi görüyor ve izleyiciyi sanatçının metodolojisiyle de buluşturuyor. Bu bağlamda Avissar’ın videoları, Video Art fikrine de meydan okuyor, elbette sanatçının amacı video sanatını yeniden tanımlamak değil; ama Avissar’ın videoları, sanatçının gerçek pratiğini gözler önüne sürebildiği bir mecra oluyor. Avissar’ın video külliyatında, sanatın her türlü medyasını kullandığı görülüyor: bazen heykelin doğasıyla özdeşleşiyor, kimi zaman sanatçının performatif karakterini ortaya çıkartıyor, kimi zaman resim, kimi zaman da büyük ebatlı yerleştirmeleri videolarında görüyoruz. Avissar’ın işlerinde ilk etapta görülen dönüştürücü pratiğin ötesinde, sanatçının işlerinde kavramsal ve maddesel anlatıların birleşmesi önemli bir rol oynuyor.

http://www.giliavissar.com/

Stephanie Müller

Stephanie Müller deney yapma ve doğaçlama şevkiyle dolu bir görsel sanatçı ve sosyal bilimci. Sanatçı; iletişim bilimleri, sosyoloji ve psikoloji alanlarında yüksek lisansını tamamladı. (LMU Münih) ve ayrıca sanat ve terapi alanında Münih Sanat Akademisi’nde eğitim aldı. Eğitimi sırasında tekstil ve medya sanatını bir araya getiren rag*treasure projesini kurdu. Oxford’da yaşayan şarkı yazarı Laura Melis Theis ile birlikte deneysel müzik grubu beißpony’i kurdu. 2013 Ekim ayında Chicks on Speed müzik şirketinden de çıkış albümü yayınlandı.

Sanat projelerinin yanı sıra Stephanie Müller üniversitede misafir öğretim görevlisi olarak çalışıyor. 2014 yılından beri Salzburg Üniversitesi ve Mozarteum himayesi altındaki ‘Making Art – Taking Part’ (Sanat Yapmak – Yer Almak) araştırma projesinde yer alıyor.

Müller, New York’ta Sidewalk Cafe’de, Roma’da Cineclub Detour’da, Vienna’da Museumquartier’de ve Kunsthalle Schirn’in (Frankfurt a. Main) davetiyle Karlsruhe’deki ZKM’de ses performansları gerçekleştirdi. Klaus Erich Dietl ile birlikte yönettikleri uzun metrajlı film ‘The Mouth – Our Ultimate Prison’ (Ağız – Bizim Nihai Hapishanemiz) filminin prömiyeri Temmuz 2017’de Münih’teki Lenbachhaus’ta gerçekleştirildi.

Diyalog, Müller’in sanatsal ve araştırma projelerinin en önemli parçasıdır. Sanatçı, İngiliz Sanat Konseyi ve Goethe Enstitüsü gibi kurumlar tarafından destekli uluslararası sanatsal değişim projelerine katıldı. Antwerp (Belçika), Austin (Teksas, ABD), Lviv ve Kiev ( Ukrayna), Cakarta (Endonezya)’da misafir sanatçı programlarına katıldı. Şu an da Müller, iş birliği yaptığı Klaus Erich Dietl ile birlikte BE Festivali kapsamında, Avrupalı misafir sanatçı statüsüyle Birmingham’dadır.

www.flachware.de/stephanie-mueller

Lisa Simpson

Lisa Simpson sanatçı, müzisyen ve terzi.

Sanatçı 2003 yılından beri mikrofonlanmış ve enstrümana dönüştürülmüş dikiş makinesi ile ses performansları yapıyor. Gün içerisinde, sanatçı istenmeyen kıyafetlerle uğraşıyor, onları kesip biçiyor ve yeniden giyilebilir formlara sokuyor. Gece ise dikiş makinesiyle başka müzisyenlerle buluşuyor ve Lisa dikiş makinesinin sesi ve ritmiyle diğer müzisyenlerle birlikte doğaçlıyor. Sanatçının dikiş makinesi mikrofonlanarak bir müzik aletine, eski kıyafetler ise giyilebilir heykellere dönüşüyor.

Sanatçı, Tuiuti do Paraná Üniversitesi’nde güzel sanatlar alanında lisans eğitimini tamamladı. Sonrasında Emily Carr üniversitesinde uygulamalı sanatlar yüksek lisans eğitimini sanat ve tasarım alanında yaptı. Sanatçı yaratım sürecinde dikiş makinesinin performatifliğine odaklanırken, izleyici katılımının ilham kaynağına dönüşmesine de önem veriyor. Simpson, insanların gardıroplarını dönüştürürken, günümüz tüketim alışkanlıklarını sorguluyor ve moda endüstrisinin sürdürülebilirliğini tartışıyor. Sanatçı; Vancouver Art Galeri, Berlin Performans Ayı, Bimhuis (Amsterdam), Curitiba Moda Haftası gibi uluslararası platformda performanslar gerçekleştirdi. 2014 yılında, ‘What’s the Deal’ (Neler Oluyor?) Avrupa projesi kapsamında, Münih’teki Villa Waldberta’ta misafir sanatçı programına katıldı.

http://musicalsewing.blogspot.com.tr/

[1] ] Fabric/ate ismi, İngilizce Fabric (Kumaş) kelimesiyle, Fabricate kelimesi arasında bir kelime oyuna vurgu yapıyor. Fabricate, sadece fabrikasyon anlamına gelmiyor, ayrıca uydurmak, yaratmak anlamına da geliyor. Giyim üzerinden yaratılan ya da uydurulan kimliklere de gönderme nedeniyle sergi adı Fabricate olarak belirlendi. Bu vurguya tam karışlayacak bir Türkçe isim olmadığı için de sergi adının Fabrikasyon olmasına karar verildi.

(English version)

Fabric/ate’ is an exhibition of site-specific textile-based installations by three visual artists Gili Avissar (Israel), Stephanie Müller (Germany), and Lisa Simpson (Brazil), curated by Tuçe Erel, at Schneidertempel Art Center in Istanbul‘s historic Galata neighborhood. The works will be hosted from September 11, with a live musical sewing performance during the opening night by Stephanie Müller and Lisa Simpson, the “Duet of Amplified Sewing Machines” where the two artists make music out of making clothes. The exhibition can be visited until October 7, 2017. Defne Sandalcı with her text reading and Şevket Akıncı on electric guitar will join the performance of Amplfied Sewing Machine Duo of Stephanie Müller and Lisa Simpson at the opening.

What ties the exhibiting artists together is their diverse use of cloth as medium, each presenting their own site-specific installation created in dialogue with the history of the venue hosting them, a former Synagogue built by the Ashkenazi Jewish Tailor-Guild during the late Ottoman Empire.

Each artist engages with fabric in his or her artistic practice, addressing cloth as a commodity that partly constructs our identity. In turn, the textile industry, one of biggest industries in the world, is a socio-economic phenomenon, where production and processing of textile are part of our daily lives. In ‘Fabric/ate’, the artists aim to create parallels between their works as well as transform the venue through their distinct works.

Fabric serves as key material in Avissar’s work, as he combines it with paint onto large-scale installations in exhibition venues. The existential state of nomadism is key to his practice of creating unfixed environments that he perceives as places to build, reside in, and transform. Avissar will revisit one of his tent installations inside the venue with the video titled Beeri Tree (2014). His video works are documentations of his performances with his installations that he created in his studio or out in nature. In the exhibition, Avissar will present ‘Beeri Tree’ (2014), and various photographs alongside his installation. Avissar’s installation will transform the venue into another entity out of its original context.

In her practice, Lisa Simpson creates sculptural garments from second-hand clothing and fabric remnants as a way of questioning current western consumption habits. Simpson uses the sewing machine as a musical instrument in both solo and collaborative performances, creating her soft sculptures based on improvisation and indeterminate concepts often studied in musical composition. For the exhibition, Simpson will create an installation combined from previous garments created in collaboration with Stephanie Müller, as well as from found materials in Istanbul, particularly from second hand shops and ateliers in Bomonti and Dolapdere, two neighborhoods strongly marked by gentrification. These materials will be reworked into sculptural garments during Simpson’s stay in Istanbul, as well as during the opening night performance, so the viewer is invited into the creative process.

Stephanie Müller combines sound and textile in her installations, creating textile-based sound objects and video art, often in collaboration with visual artist Klaus Erich Dietl. Müller and Simpson have been collaborating as the Duet of Amplified Sewing Machines since 2014, due to a mutual interest in sound art and textiles, particularly in using the sewing machine as a musical instrument. In their performances, the artists take their sewing machines out of their original context, alienating them from their use in industrial or private spaces, transforming them into amplified musical instruments that they place on center space, under the spotlight.

The exhibition is realized with the sponsorship of Mazars Denge, which also celebrates its 40th year in 2017. Consulate of General of Israel in Istanbul, STEP travel grant from European Cultural Foundation with the support of Compagnia di San Paolo, and Alberto Cimetta Fund supported the travel of the artists for the exhibition.

Schneidertempel Art Center is open between 11:00-18:00 and the space is closed on Monday and Tuesday.

Gili Avissar

Gili Avissar, a multi-disciplinary artist, was born in Haifa, 1980. He lives and works in Tel Aviv. Gili Avissar’s oeuvre extends across a wide range of media, essentially creating a space subject to constant change. It contains the sum total of contexts pertaining to the creation of objects and their animation in space. In many cases Avissar is physically involved in the work: he wallows in paint, wears his sculptures, and assumes self-created masks. Each work is akin to a link binding a past work with a future one in a cycle of deconstruction, processing and reinvention of colors, objects and shapes, thereby undermining notions of beginning and completion. Crucial to this perpetual cycle is Avissar’s constant self-documentation; studio-made videos that not only manifest his aesthetics in yet another media, but rather constitute as an exclusive evidence to temporary phases. Providing a slit to clandestine developments otherwise may not be seen, the videos are, in fact, the only gateway through which the viewer can experience the full spectrum of the artist’s innovation. In this sense, Avissar’s video works challenge the very notion of Video Art; they do not aim to accord the medium, but rather to serve as an intrinsic practice. Avissar’s video oeuvre can best be described as the sum of all media; in some cases it is characterized by a sculptural nature; other times it reflects the artist’s performative persona; it can serve as a pictorial frame or a component in a large-scale installation. What may be seen at first as a transformative practice, Avissar’s video works play a significant role in the unification of his conceptual and material narratives.

http://www.giliavissar.com/

Stephanie Müller

Stephanie Müller is a visual artist and sociological researcher with a fierce love for experiments and improvisation. She has a master’s degree in communication science, sociology and psychology (LMU Munich) and postgraduate (art and therapy) at the Academy of Fine Arts in Munich. Still studying she launched her textile and media art project rag*treasure. Together with Laura Melis Theis, an Oxford based songwriter, she initiated the experimental band project beißpony. In October 2013 their debut album was released on Chicks On Speed Records.

Besides her art projects Stephanie Müller is engaged as a university and guest lecturer. Since 2014 Stephanie Müller is part of the research project Making Art – Taking Part! on the authority of the Mozarteum and the University of Salzburg.

Recent highlights include performances in New York (Sidewalk Cafe), at the Cineclub Detour in Rome, at the Museumsquartier in Vienna, an invitation by the Kunsthalle Schirn (Frankfurt a. Main) and a sound art performance at the ZKM Karlsruhe. And together with Klaus Erich Dietl she directed the collaborative full length feature film „The Mouth – Our Ultimate Prison“. It is premiered at the Lenbachhaus in Munich in July 2017.

Dialogue lies at heart of Müller’s art and research projects. She is part of a series of international art exchange projects supported by institutions such as the British Arts Council and the Goethe Institute. So far she had full stipend residencies in Antwerp (Belgium), Austin (Texas, USA), Lviv and Kiev (Ukraine), Jakarta (Indonesia). At the moment she is European artist in residence together with her collaborator Klaus Erich Dietl at the BE Festival in Birmingham.

www.flachware.de/stephanie-mueller

Lisa Simpson

Lisa Simpson is a sewing agent. She has been playing the Singer, a sewing machine, since 2003. In the daytime she tackles unwanted clothing, pins them down and cuts them up, transforming them into new wearable shapes. By nighttime, the Singer joins her fellow musicians and Lisa sews to the beat of the music, improvising on clothing based on rhythm and sound. The prepared sewing machine is amplified to become a musical instrument, and new sculptural garments are created from old clothes.

She has a Bachelor degree in Visual Arts from Universidade Tuiuti do Paraná, and a Master of Applied Arts Degree from Emily Carr University of Art and Design. Her research focuses on her exhibitions in progress, where the creative process is emphasized; the performativity of the act of sewing; and audience participation as the source of inspiration. By transforming wardrobes she is questioning contemporary consumption habits, bringing forth a discussion around the sustainability of the fashion industry. She can be found deep under a pile of commissions, or in an exhibition in progress somewhere around the world. Lisa has performed extensively on an international level, including at The Vancouver Art Gallery, the Month of Performance Art- Berlin, the Bimhuis Amsterdam, Curitiba Fashion Week, among others. In 2014 she was Artist in Residence at Villa Waldberta in Munich, invited by the EU project What’s the Deal.

http://musicalsewing.blogspot.com.tr/


Comments are closed.

Facebook:


* Şevket Akıncı'nın katıldığı
ÖTEKİ CAZ
programını her pazar günü 17:00-18:00 arası Açık Radyo'da dinleyebilirsiniz.
AÇIK RADYO 94.9(İstanbul)
(Açık Radyo, web üzerinden de yayın yapmaktadır. www.acikradyo.com.tr)
* Şevket Akıncı - Myspace sitesine göz atmayi unutmayin! ;)